CANDIDATURA DE
JOAQUIM CAPELLÀ LLOVERA
A LA DIRECCIÓ DE L’EPSEB
La meva
candidatura a les properes eleccions a Director de l’EPSEB ve fonamentada pel
meu compromís personal adquirit al llarg del temps, així com pel que per a mi representa
la nostra institució i els col·lectius de les persones que l’integren.
L’experiència
adquirida en els darrers anys en càrrecs d’òrgans de gestió i de govern a
l’escola m’han permès tenir una visió àmplia de quines són les necessitats i
les possibles oportunitats de millora que caldria dur a terme.
El grup de
persones que m’acompanyen en el meu equip ofereix garanties de pluralitat,
consens i capacitat de treball, i aporta una visió de renovació en uns moments
que, com ja sabem, no són fàcils. Per aquesta raó amb la il·lusió,
l’experiència i l’esforç de tots plegats, serem capaços de liderar aquest nou projecte
encaminat fonamentalment a donar resposta a les inquietuds de les persones.
El document que us
presentem engloba les línies estratègiques del programa que oferim i quines són
les nostres prioritats bàsiques. Com no pot ser d’altra forma, són estratègies
que han de ser consensuades en els òrgans de govern de l’Escola, cercant així
la màxima representativitat, transparència i participació entre tots els
col·lectius.
Si penseu que les
nostres propostes són les vostres o si en podríem recollir d’altres, estem
desitjosos d’escoltar-les i junts fer-les possibles. En el cas d’estar d’acord
amb els plantejaments que ens diferencien, adaptats als temps actuals i amb una
projecció innovadora de futur, m’agradaria comptar amb el vostre suport en
aquestes eleccions a Director de l’Escola.
Gràcies, per
endavant.
Joaquim Capellà Llovera
Candidat
a director de l’EPSEB
Les persones
Estem convençuts
que les persones, sense exclusions de cap tipus, formen el veritable capital
intel·lectual de l’EPSEB, i que tot ha de girar al seu voltant per a
desenvolupar una activitat docent, investigadora i de transferència de tecnologia/coneixement
de qualitat.
L’estudiantat
Creiem que la veu
dels nostres estudiants és rellevant per a la millora docent i hem de ser
capaços de donar resposta a les seves necessitats.
Aspirem a que els
professionals que s’integren a la societat i que surten de les nostres aules
siguin un punt de referència en l’aportació de valors tècnics i socials.
VOLEM
QUE ELS ESTUDIANTS SIGUIN EL CENTRE DE LA SEVA FORMACIÓ
El personal d’administració i serveis (PAS)
El personal
d’administració i serveis, a través de les seves respectives àrees de gestió,
aporten les eines i el coneixement necessaris per a millorar els serveis
integrats a l’Escola, incorporant tots aquells criteris de qualitat que els són
propis.
De ben segur la
seva experiència i tarannà ens ajudarà a fer el que ens pertoca de forma molt
més eficient.
VOLEM
ESCOLTAR I ATENDRE ALS QUE POSSIBILITEN EL CORRECTE FUNCIONAMENT DEL CENTRE
El personal docent i investigador (PDI)
En una institució amb un caràcter clar
de compromís amb la Societat destinada a la formació i a la recerca, cal que
els seus membres se sentin plenament recolzats per a desenvolupar tot el seu
potencial en aquelles àrees on se sentin més productius.
Cal fer visible la tasca dels nostres
investigadors, ja que contribueixen a la difusió del coneixement científic i
tecnològic.
VOLEM
QUE EL PROFESSORAT SIGUI RECOLZAT I RECONEGUT PER LA SEVA TASCA
La nostra voluntat en docència
L’objectiu final
és millorar els estudis i tot el que els envolta per tal que els estudiants
vinguin a l’EPSEB a estudiar perquè volen i perquè son volguts en les empreses
d’arreu un cop titulats.
Ø L’ofegament burocràtic que
genera el model Bolonya, unit al gran obstacle que representen els retalls
pressupostaris que han derivat en acomiadaments i reduccions de contractes a
professors converteixen en paper mullat la idea de modernitzar la manera de
donar classe que venim realitzant.
Ens
proposem racionalitzar la praxis docent i, d’acord amb els Departaments,
aconseguir l’aprovació d’unes plantilles de professorat suficients per la
impartició docent i amb espais per la dedicació a la investigació i
Transferència de Tecnologia.
Ø Promoure amb eficiència les
titulacions que s’imparteixen en el nostre centre.
Ø Dotar de mitjans tecnològics
avançats els espais docents.
Ø Promoure una escola oberta a
la cultura.
Ø Facilitar als docents eines de
suport per a la millora de la seva tasca educativa.
Ø Gestionar la coordinació
transversal entre les assignatures d’un mateix curs acadèmic, així com la
vertical entre els diferents blocs curriculars.
Ø Adequar permanentment els
serveis de biblioteca i aules informàtiques en funció de les necessitats reals
de cada moment del professorat i estudiantat.
Ø Promoure la inserció laboral
dels estudiants dintre del teixit professional.
Ø Estudiar la viabilitat
d’incorporar un curs preparatori previ als estudis del grau, tant en Enginyeria
d’Edificació com en Enginyeria Geomàtica i Topografia, per tal de reduir
l’actual baix rendiment en la fase selectiva.
La nostra voluntat en recerca i
transferència de tecnologia
Sempre, i ara més
que mai, les activitats de recerca i de transferència són un punt clau en el
desenvolupament de l’activitat acadèmica, el retorn a la Societat i el progrés
acadèmic del professorat. Donar-hi suport de forma explícita és a per a
nosaltres una prioritat.
Ø Dinamitzar el Centre
d’Innovació i Recerca Aplicada a l’Edificació (CIIRAE) com a eina de promoció i
suport a nous projectes de recerca i de transferència.
Ø Elaborar un pla específic de
formació i suport per a la recerca.
Ø Potenciar els ajuts per a la
difusió internacional i nacional de la recerca de l’EPSEB en pro de la
productivitat en recerca valorada.
Ø Redefinir l’actual Màster en
Edificació, amb una especialització més clara en Tecnologia i en Gestió, que
permeti en el dos casos una sortida professional i de recerca directa, a través
de la vinculació efectiva amb el món professional i amb els programes de
doctorats.
Ø Materialitzar la nostra
participació activa en el Doctorado en
Edificación que s’està preparant com a programa de doctorat
interuniversitari a nivell estatal.
Els nostres reptes per a
l’EPSEB
Les voluntats
expressades fins ara són algunes de les actuacions que proposem per al dia a
dia de la nostra acció de govern, però n’hi ha d’altres que per la seva
rellevància i el que representen de progrés per a l’EPSEB mereixen el
qualificatiu de repte.
Ø Millorar el nostre referent
internacional en docència i recerca.
Ø Fer partícips els membres de
tots els estaments en la dinàmica de funcionament de l’Escola.
Ø El reconeixement per part de
la Societat de les competències acadèmiques i professionals del nostre
estudiantat
Ø La millora de les condicions
del lloc de treball del PAS.
Ø Racionalitzar les activitats
laborals del PAS cobrint les necessitats reals i assegurant en conseqüència els
llocs de treball avui existents.
Ø Impulsar la progressió
acadèmica del professorat:
a)
Recolzant
i estimulant la participació en congressos i jornades.
b)
Creant
grups de treball amb l’objectiu d’aprofundir en la redacció d’articles
científics que siguin útils per a l’acreditació a l’AQU i l’ANECA.
c)
Promoure
que el professorat amb vocació de ser permanent tingui el grau de Doctor
establint criteris de suport i ajuda.
Ø Adequar els estudis de segon
grau (Enginyeria en Organització Industrial) en el marc dels màsters
universitaris.
Ø Impulsar la creació d’un màster
en geomàtica i topografia.
Ø Crear les condicions per a
poder proposar un programa de doctorat propi.
Ø Impulsar la creació de grups
de investigació reconeguts per la UPC i la Generalitat, en els àmbits temàtics
propis de l’EPSEB.
Ø
Promoure
un consell consultiu que ens apropi a les necessitats del sector empresarial i
institucional.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada