Programa



CANDIDATURA DE
JOAQUIM CAPELLÀ LLOVERA
A LA DIRECCIÓ DE L’EPSEB

 Motivació
La meva candidatura a les properes eleccions a Director de l’EPSEB ve fonamentada pel meu compromís personal adquirit al llarg del temps, així com pel que per a mi representa la nostra institució i els col·lectius de les persones que l’integren.
L’experiència adquirida en els darrers anys en càrrecs d’òrgans de gestió i de govern a l’escola m’han permès tenir una visió àmplia de quines són les necessitats i les possibles oportunitats de millora que caldria dur a terme.
El grup de persones que m’acompanyen en el meu equip ofereix garanties de pluralitat, consens i capacitat de treball, i aporta una visió de renovació en uns moments que, com ja sabem, no són fàcils. Per aquesta raó amb la il·lusió, l’experiència i l’esforç de tots plegats, serem capaços de liderar aquest nou projecte encaminat fonamentalment a donar resposta a les inquietuds de les persones.
El document que us presentem engloba les línies estratègiques del programa que oferim i quines són les nostres prioritats bàsiques. Com no pot ser d’altra forma, són estratègies que han de ser consensuades en els òrgans de govern de l’Escola, cercant així la màxima representativitat, transparència i participació entre tots els col·lectius.
Si penseu que les nostres propostes són les vostres o si en podríem recollir d’altres, estem desitjosos d’escoltar-les i junts fer-les possibles. En el cas d’estar d’acord amb els plantejaments que ens diferencien, adaptats als temps actuals i amb una projecció innovadora de futur, m’agradaria comptar amb el vostre suport en aquestes eleccions a Director de l’Escola.

Gràcies, per endavant.



Joaquim Capellà Llovera
Candidat a director de l’EPSEB



Les persones
Estem convençuts que les persones, sense exclusions de cap tipus, formen el veritable capital intel·lectual de l’EPSEB, i que tot ha de girar al seu voltant per a desenvolupar una activitat docent, investigadora i de transferència de tecnologia/coneixement de qualitat.

L’estudiantat
Creiem que la veu dels nostres estudiants és rellevant per a la millora docent i hem de ser capaços de donar resposta a les seves necessitats.
Aspirem a que els professionals que s’integren a la societat i que surten de les nostres aules siguin un punt de referència en l’aportació de valors tècnics i socials.
VOLEM QUE ELS ESTUDIANTS SIGUIN EL CENTRE DE LA SEVA FORMACIÓ
El personal d’administració i serveis (PAS)
El personal d’administració i serveis, a través de les seves respectives àrees de gestió, aporten les eines i el coneixement necessaris per a millorar els serveis integrats a l’Escola, incorporant tots aquells criteris de qualitat que els són propis.
De ben segur la seva experiència i tarannà ens ajudarà a fer el que ens pertoca de forma molt més eficient. 
VOLEM ESCOLTAR I ATENDRE ALS QUE POSSIBILITEN EL CORRECTE FUNCIONAMENT DEL CENTRE
El personal docent i investigador (PDI)
En una institució amb un caràcter clar de compromís amb la Societat destinada a la formació i a la recerca, cal que els seus membres se sentin plenament recolzats per a desenvolupar tot el seu potencial en aquelles àrees on se sentin més productius.
Cal fer visible la tasca dels nostres investigadors, ja que contribueixen a la difusió del coneixement científic i tecnològic.
VOLEM QUE EL PROFESSORAT SIGUI RECOLZAT I RECONEGUT PER LA SEVA TASCA
La nostra voluntat en docència
L’objectiu final és millorar els estudis i tot el que els envolta per tal que els estudiants vinguin a l’EPSEB a estudiar perquè volen i perquè son volguts en les empreses d’arreu un cop titulats.
Ø  L’ofegament burocràtic que genera el model Bolonya, unit al gran obstacle que representen els retalls pressupostaris que han derivat en acomiadaments i reduccions de contractes a professors converteixen en paper mullat la idea de modernitzar la manera de donar classe que venim realitzant.
Ens proposem racionalitzar la praxis docent i, d’acord amb els Departaments, aconseguir l’aprovació d’unes plantilles de professorat suficients per la impartició docent i amb espais per la dedicació a la investigació i Transferència de Tecnologia.
Ø  Promoure amb eficiència les titulacions que s’imparteixen en el nostre centre.
Ø  Dotar de mitjans tecnològics avançats els espais docents.
Ø  Promoure una escola oberta a la cultura.
Ø  Facilitar als docents eines de suport per a la millora de la seva tasca educativa.
Ø  Gestionar la coordinació transversal entre les assignatures d’un mateix curs acadèmic, així com la vertical entre els diferents blocs curriculars.
Ø  Adequar permanentment els serveis de biblioteca i aules informàtiques en funció de les necessitats reals de cada moment del professorat i estudiantat.
Ø  Promoure la inserció laboral dels estudiants dintre del teixit professional.
Ø  Estudiar la viabilitat d’incorporar un curs preparatori previ als estudis del grau, tant en Enginyeria d’Edificació com en Enginyeria Geomàtica i Topografia, per tal de reduir l’actual baix rendiment en la fase selectiva.


La nostra voluntat en recerca i transferència de tecnologia
Sempre, i ara més que mai, les activitats de recerca i de transferència són un punt clau en el desenvolupament de l’activitat acadèmica, el retorn a la Societat i el progrés acadèmic del professorat. Donar-hi suport de forma explícita és a per a nosaltres una prioritat.
Ø  Dinamitzar el Centre d’Innovació i Recerca Aplicada a l’Edificació (CIIRAE) com a eina de promoció i suport a nous projectes de recerca i de transferència.
Ø  Elaborar un pla específic de formació i suport per a la recerca.
Ø  Potenciar els ajuts per a la difusió internacional i nacional de la recerca de l’EPSEB en pro de la productivitat en recerca valorada.
Ø  Redefinir l’actual Màster en Edificació, amb una especialització més clara en Tecnologia i en Gestió, que permeti en el dos casos una sortida professional i de recerca directa, a través de la vinculació efectiva amb el món professional i amb els programes de doctorats.
Ø  Materialitzar la nostra participació activa en el Doctorado en Edificación que s’està preparant com a programa de doctorat interuniversitari a nivell estatal.

Els nostres reptes per a l’EPSEB
Les voluntats expressades fins ara són algunes de les actuacions que proposem per al dia a dia de la nostra acció de govern, però n’hi ha d’altres que per la seva rellevància i el que representen de progrés per a l’EPSEB mereixen el qualificatiu de repte.
Ø  Millorar el nostre referent internacional en docència i recerca.
Ø  Fer partícips els membres de tots els estaments en la dinàmica de funcionament de l’Escola.
Ø  El reconeixement per part de la Societat de les competències acadèmiques i professionals del nostre estudiantat
Ø  La millora de les condicions del lloc de treball del PAS.
Ø  Racionalitzar les activitats laborals del PAS cobrint les necessitats reals i assegurant en conseqüència els llocs de treball avui existents.
Ø  Impulsar la progressió acadèmica del professorat:
a)    Recolzant i estimulant la participació en congressos i jornades.
b)    Creant grups de treball amb l’objectiu d’aprofundir en la redacció d’articles científics que siguin útils per a l’acreditació a l’AQU i l’ANECA.
c)    Promoure que el professorat amb vocació de ser permanent tingui el grau de Doctor establint criteris de suport i ajuda.

Ø  Adequar els estudis de segon grau (Enginyeria en Organització Industrial) en el marc dels màsters universitaris.
Ø  Impulsar la creació d’un màster en geomàtica i topografia.
Ø  Crear les condicions per a poder proposar un programa de doctorat propi.
Ø  Impulsar la creació de grups de investigació reconeguts per la UPC i la Generalitat, en els àmbits temàtics propis de l’EPSEB.
Ø  Promoure un consell consultiu que ens apropi a les necessitats del sector empresarial i institucional.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada